Descobrint els Cortals d'Encamp-Ensagents

9 Distància (km)
1038 Desnivell positiu

Alt del Griu

La ruta d’avui es idèntica a la del nivell mig amb una excepció. Quan arribem a la collada d’Entinyola seguirem pujant uns 221 metres cap a l’est fins arribar al pic Alt del Griu a 2.874 metres d’alçada. Per baixar del pic tornarem cap a la collada i seguirem l’itinerari del nivell mig.

Nivell mig
5.5 Durada (hores)
9 Distància (km)
580 Desnivell positiu

Àrea de pícnic dels Cortals d’Encamp-Refugi d’Ensagents-Estanys d‘Ensagents-Collada d’Entinyola-Pic de les Pedrusques-Àrea de pícnic

La zona per on transitarem avui destaca per la gran riquesa natural. Als boscos que creuarem hi habita el gall fer i quan és l’època podem trobar-hi tot tipus de bolets. Els estanys d’Ensagents són molt ben valorats pels pescadors, especialment l’estany Moreno. Començarem a l’àrea de pícnic dels cortals d’Encamp i, en forta pujada ens endinsarem al bosc fins arribar a la pleta de Baix, una gran clariana on es troba un encreuament de camins. Agafarem el de la dreta que, primer per bosc i desprès per una tartera, ens portarà fins el refugi d’Ensagents. Durant la pujada del refugi fins el pic de les Pedrusques passarem primer pels estanys d’Ensagents i posteriorment per la collada d’Entinyola. Des del pic anirem a buscar el camí de la solana d’Ensagents per arribar fins a la pleta de Baix i posteriorment al punt de sortida.

Nivell baix
5 Durada (hores)
7 Distància (km)
400 Desnivell positiu

Rocòdrom del Cortals-Àrea de pícnic dels Cortals d’Encamp-Bosc del Campeà-Fonts del Campeà-Rocòdrom dels Cortals

Sortirem del rocòdrom dels Cortals baixant cap al riu de les Deveses i passarem per un petit pont tibetà. A la pleta dels Orris agafarem una pista que ens portarà fins al berenador dels Cortals. Aquí comença el camí que ens portaria als estanys i al refugi d’Ensagents, el seguirem una estona fins arribar a la bifurcació que ens dirigirà cap a les fonts del Campeà, passant pel bosc del mateix nom. Aquest és un bosc obert de pi negre i un sotabosc de nabiu i abarsets on el gall de bosc hi troba unes condicions ideals per viure. Cal dir també que el bosc del Campeà es conegut a Andorra per la seva gran producció micològica. Des de la bonica esplanada on es troben les fonts, iniciem el descens, sempre per dins del bosc, fins la pista situada a la pleta dels Orris, per acabar finalment al rocòdrom d’on hem sortit.