Descobrint la Vall d'Incles

7.5 Durada (hores)
14 Distància (km)
1100 Desnivell positiu

Entrada de la vall d’Incles-Pont de Bonavida-Pleta de Manegor-Estany de l’Isla-Pic d’Anrodat-Estany d’Anrodat-Estany i refugi de Cabana Sorda-Entrada de la vall d’Incles

Fins l’estany de l’Isla hi arribarem pel mateix recorregut que farà el nivell mig. Aquí prendrem direcció nord-est i fent marrades en fort pendent arribarem al coll d’Anrodat. Aquest coll és fronterer amb França i té excel·lents vistes, tant cap a la vall d’Incles com a les valls de l’ Ariege. Seguint la cresta cap a l’oest assolirem, per terreny alpí, el pic d’Anrodat, de 2.730 metres. Gran panoràmica de molts cims d’Andorra i fins i tot de la Pica d’Estats. Pel descens, desfarem el camí fins l’estany de l’Isla, baixarem cap a l’estany d’Anrodat i seguint el mateix itinerari del nivell mig, arribarem a l’ estany i refugi de Cabana Sorda. D’aquí arribarem al fons de la vall per la ruta normal.

Nivell mig
6.5 Durada (hores)
10.5 Distància (km)
600 Desnivell positiu

Entrada de la vall d’Incles-Pont de Bonavida-Pleta de Manegor-Estany de l’Isla-Estany d’Anrodat-Estany i refugi de Cabana Sorda-Entrada de la vall d’Incles

Fins a la pleta de Manegor seguirem el mateix recorregut del nivell baix. El fort pendent que haurem de salvar a continuació fa de “filtre” a molts excursionistes, fet que provoca que aquest sector sigui una de les zones més solitàries i aïllades de la vall d’Incles. Superat aquest esglaó i ja per terreny més tranquil, arribarem a l´estany de l’Isla, petit, rodó i amb una illa al mig, un estany ben particular. Ara ens toca baixar cap l’estany d’Anrodat, el qual destaca per la transparència de les seves aigües. D’aquí, per un sender amb excel·lents panoràmiques i mantenint més o menys l’alçada, arribarem a l´estany i refugi de Cabana Sorda, d’on baixarem cap al fons de la vall per acabar la jornada.

Nivell baix
5 Durada (hores)
9 Distància (km)
320 Desnivell positiu

Entrada de la vall d’Incles-Pont de Bonavida-Pleta de Manegor-Pont de la Baladosa-Font del Travenc-Entrada de la vall d’Incles

Iniciarem la sortida pel camí de l’Obac d’Incles seguint el riu fins al pont de Bonavida. Aquí creuarem el riu i la carretera i anirem a buscar el camí de Fontargent que, amb una suau pujada, ens portarà fins a la pleta de Manegor. És aquest un bon lloc per fer una aturada i gaudir d’una bona panoràmica de l´alta muntanya i dels seus prats alpins. Travessarem ara el riu de Manegor i el seguirem fins l’inici d’una baixada que ens aproparà al fons de la vall, al pont de la Baladosa. Des d’ aquí, un bonic sender a tocar del riu ens conduirà fins l’àrea de pícnic de la font del Travenc. Sortirem de la vall amb una còmoda passejada d’uns 4 quilòmetres de terreny favorable. Una bona manera d’acabar la primera excursió de l’ AWF2024.