Descobrint Grau Roig i Pessons

5.5 Durada (hores)
11 Distància (km)
900 Desnivell positiu

Edifici Costa Rodona (Pas de la Casa)-Portella Blanca d’Andorra-Pic d´Engaït-Circ de Colells-Aparcament del Cubil a Grau Roig

Arrencarem des de l’aparcament d’accés a les pistes del Pas de la Casa (restaurant Costa Rodona). Travessarem les pistes fins a l´estany d´Abelletes, naixement del riu Ariège i frontera amb França. La frontera passa pel mig de l´estany. Des d’aquí remuntarem travessant uns caos de blocs de granit cap al fals coll dels Isards i una mica més amunt, el coll dels Isards. Baixarem una mica i ens ens dirigirem a un bonic estany, el de les Passaderes, que dona accés també a la Vall de Campcardós. Gaudirem d’unes vistes espectaculars sobre cims de 2.900 m. Des de l´estany anirem a assolir una primera fita interessant, la triple frontera, Andorra, Espanya, França a la Portella Blanca. D´aquí agafarem el GR7 que no deixarem fins a Grau Roig. Abans d’arribar-hi, farem una bona ascensió al Pic d´Engaït, que amb els seus 2.773 m serà el punt culminant del dia.

Nivell mig
5.5 Durada (hores)
7 Distància (km)
600 Desnivell positiu

Pic Baix de Cubil

El pic baix de Cubil és el de menys alçada dels cinc que formen el circ de Pessons, això si, té unes vistes espectaculars. Des de l’aparcament del Cubil començarem a pujar per la pista d’esquí anomenada “Camí de Pessons” fins a trobar el GRP. Seguirem el GRP fins que aquest abandona la pista ample, aquí seguirem direcció sud-oest fins arribar al retorn del telecadira del Cubil. Caldrà seguir la mateixa direcció i pujar primer per un fàcil llom i després per un terreny més alpí fins un petit replà. Un pedregar i una estació de Gazex (aparell per provocar allaus a l’hivern) ens separen del pic, també anomenat el Cubil Petit. El cim ens obsequia amb excepcionals vistes. Realitzarem el descens pel mateix itinerari... o potser tirarem més “pel dret”.

Nivell baix
4 Durada (hores)
7 Distància (km)
435 Desnivell positiu

Aparcament del Cubil-Estany Primer de Pessons-Estanys de la Solana-Estany de Meligar-Estany Rodó-Estany Forcat-Estany Primer de Pessons-Aparcament del Cubil

La sortida d’avui és una de les més clàssiques que es fan a la muntanya Andorrana. L’impressionant cercle glaciar de Pessons i la gran quantitat de llacs que s’hi troben al seu interior fa que sigui una sortida gairebé obligatòria. Inicialment haurem de salvar els 200 metres positius que separen l’ aparcament del Cubil amb l’estany primer de Pessons. Seguirem remuntant pels estanys de la Solana per arribar, ja en descens, fins l’estany de Meligar. Continuarem la baixada pel GR11, passarem per l’ estany Rodó i per l’estany Forcat, per arribar novament a l’estany primer de Pessons. Des d’aquí, una ràpida baixada per la pista d’esquí ens portarà finalment a la base de l’estació d’esquí de Grau Roig.