Descobrint el Parc natural comunal de les valls del Comapedrosa

5 Durada (hores)
13 Distància (km)
1280 Desnivell positiu

Aparcament del P.N.-Refugi del Pla de l’Estany-Port d’Arinsal-Pic del Pla de l’Estany-Aparcament del P.N

Avui ens enfrontarem al recorregut més dur de la tercera edició de l’ AWF. El pic del pla de l’Estany amb els seus gairebé 1.300 metres d´ascens és una ruta exigent, encara que no presenta dificultats tècniques. Sortirem de l’ aparcament del P.N. del Comapedrosa i, passant per les bordes de Coruvilla i pel serrat del rec de l’Areny, arribarem al refugi del pla de l’Estany. Una mica més amunt del refugi agafarem el camí de Montmantell que, seguint el riu del mateix nom i passant pels estanys de Montmantell, ens portarà fins al port d’Arinsal. Aquí ens dirigirem cap a l’Oest per una cresta que, encara que fàcil, serà el tram més tècnic del dia. Assolirem finalment el pic del pla de l’Estany amb els seus 2.859 metres d’alçada. El descens el farem pel mateix itinerari de pujada.

Nivell mig
5.5 Durada (hores)
11 Distància (km)
780 Desnivell positiu

Aparcament del P.N.-Refugi del Pla de l’Estany-Bordes dels Prats Nous-Coll de les Cases-Arinsal

Arrencarem de l’ aparcament del P.N. de Comapedrosa per pista ample fins agafar el corriol del pla de l’Estany. Aquest sender passa primer per les bordes de Coruvilla i pel rec de l’Areny, per arribar finalment al refugi del pla del Estany, també anomenat Joan Canut. Aquest refugi està situat en un imponent circ glaciar. Retrocedirem per la pleta del pla de l’Estany i agafarem el GRP per remuntar fins el collet de la font Podrida. Seguirem avançant i, mantenint més o menys l’alçada, arribarem a les bordes dels prats Nous, on abandonarem el GRP. Més endavant, passada la borda del Torner, agafarem un sender que travessa el solà de les Comes per arribar finalment al coll de les Cases. Aquest coll ha estat tradicionalment el pas natural entre la vall d’Arinsal i la d’Ordino. Un fort descens seguint el GR11 ens conduirà fins a Arinsal on acaba la sortida d’avui.

Nivell baix
5 Durada (hores)
9 Distància (km)
300 Desnivell positiu

Inici Vall de Xixerella-Coll Turer-Pal

Començarem a l´inici de la reserva de caça de Xixerella, fora del Parc, remuntant la vall per un corriol estret i envoltats de pins negres i avets. Si tenim sort ens creuarà algun isard o cabirol. L´arribada al Coll Turer ens permetrà tenir unes magnífiques vistes sobre el Port de Cabús, el pic de Llacs, l´estació de Vallnord, etc. D´allà, ja en forta baixada en alguns punts, canviarem la vegetació a pi roig fins l´arribada al poble de Pal i la seva magnífica església romànica, Sant Climent de Pal.